Изборни предмети

Изборни предмети за катедрата.

Општа медицина

Превенција на цереброваскуларен инсулт - Ред. проф. д-р Наталија Долненец Банева

Деменција – како да се препознае - Ред. проф. д-р Наталија Долненец Банева

Главоболки, мигрени и други болни синдроми - Ред. проф. д-р Арбен Таравари

Екстрапирамидни заболувања - Ред. проф. д-р Игор Петров

Епилептични синдроми – дијагноза, третман и прогноза

Современ тераписки пристап во менаџирањето на епилепсиите

Цереброваскуларни заболувања: етиологија, патофизиолошки механизми, фактори на ризик, класификација, современа дијагностика и третман - Ред. проф. д-р Анита Арсовска

Епилепсии: етиологија, патофизиолошки механизми, фактори на ризик, класификација, современа дијагностика и третман - Ред. проф. д-р Емилија Цветковска


1. Наслов на наставниот предмет ПРЕВЕНЦИЈА НА

ЦЕРЕБРОВАСКУЛАРЕН ИНСУЛТ

2. Код МЕД -И-49

3. Студиска програма Општа медицина

4. Организатор на студиската

програма (единица, односно

институт, катедра, оддел)

УКИМ-Медицински факултет

Катедра по неврологија

5. Степен на образование (прв

односно втор циклус)

Интегриран циклус

6. Академска година/семестар Четврта/VII

I

7. Број на ЕКТС

кредити

1

8. Наставник Проф.д-р Наталија Долненец Банева

9. Предуслови за запишување на

предметот потпис од предметот Неврологија

10. Цели на предметната програма (компетенции):

• Да ги препознава карактеристиките на ЦВИ

• Да нарави разлика меѓу одделните типови на ЦВИ

• Да го детектира ЦВИ со помош на КТМ

• Да ги открие и запознае основните фактори на ризик во

настанувањето на ЦВИ и користи соодветен третман (медикаменти,

исхрана, хигиено-диететски режим) во нивната примарна и секундарна превенција

11. Содржина на предметната програма:

Теоретска настава:

• Дефиниција, класификација, патоанатомија, патофизиологија на

ЦВИ

• Клиничка слика и дијагностика (основни принципи на КТМ) на ЦВИ

• Ризик фактори за појава на ЦВИ

• Приод на болен со ЦВИ

• Општи и специфични мерки во третманот на ЦВИ

• Третман на ЦВИ

• Примарна и секундарна превенција

Практична настава:

• обработка на болен со ЦВИ(анамнеза и невролошки статус)

• реализирање и интерпретација на КТМ наоди

• презентација на случаи и заедничка дискусија

• самостојна презентација на случај

• можност за квиз одговори (со КТМ наоди, казуси, примери)

12. Методи на учење:

Предавања и дискусии, вежби/работилници, пракса

13. Вкупен расположив фонд на време 30 часови

14. Распределба на распложивото време 15 часови предавањa, вежби, семинари

15 часови домашно учење

15. Форми на наставните

активности

15.1 Предавања-

теоретска настава

5 часови

15.2 Вежби,

семинари,

тимска работа

Вежби 5 часови

Семинари 5 часови

16. Други форми на

активности

16.1 Проектни задачи часови

16.2 Самостојни задачи часови

16.3 Домашно учење 15 часови

17. Начин на оценување бодови

17.1 Тестови мин.-макс.

Завршен испит мин.-макс.

Усмен дел бодови 15 - 25

17.2 Семинарска

работа/проект

(презентација: писмена и

усна)

мин.-макс

Семинарска работа бодови 25 - 35

17.3 Активно учество мин.-макс.

Теоретска настава бодови 10 - 20

Практична настава бодови 10 - 20

18. Критериуми за

оценување

(бодови/оценка)

до 59 бода 5 (пет) Ф

од 60 до 68 бода 6 (шест) Е

од 69 до 76 бода 7 (седум) Д

од 77 до 84 бода 8 (осум) Ц

од 85 до 92 бода 9 (девет) Б

од 93 до100 бода 10 (десет) А

19. Услов за потпис и

полагање на завршен

испит

Условувачки критериуми:

За да добие потпис студентот е потребно да ја посетува

теоретската, практичната настава и семинарите и да

освои минимум бодови

За да пристапи на завршен испит студентот треба да

изработи семинарски труд во писмена форма и да

изработи power point презентација.

Оценката за предметот се формира според табелата на

оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите

активности, континуираните проверки и завршниот

испит.

20. Јазик на кој се изведува

наставата

Македонски

21. Метод на следење на

квалитетот на наставата

Студенска анонимна евалуација за предметот и

наставниците и соработниците кои учествуваат во

изведувањето на наставата

22. Литература

22.1

Задолжителна литература

Р.бр Автор Наслов Издавач Година

1 П.Пемов Цереброваскуларн

и болести

Култура 2004

22.2 Дополнителна литература

Р.бр Автор Наслов Издавач Година

1 ЦД и други

материјали во

електр.форма за

вежби


1. Наслов на наставниот предмет DEMENCIJA-KAKO DA SE

PREPOZNAE

2. Код MED -I-126

3. Студиска програма Општа медицина

4. Организатор на студиската програма

(единица, односно институт, катедра,

оддел)

УКИМ-Медицински факултет

Катедра по неврологија

5. Степен на образование (прв односно

втор циклус)

Интегриран циклус

6. Академска година/семестар Четврта

(VIII)

7. Број на ЕКТС

кредити

1

8. Наставник Prof.d-r Natalija Dolnenec-Baneva

9. Предуслови за запишување на

предметот Dobien potpis od неврологија

10. Цели на предметната програма (компетенции):

• Da gi prepoznava karakteristikite na деменција

• Da naravi razlika me|u oddelnite tipovi na деменција

• Da detektira деменција со помош на клиничка слика, невропсихолошки тестови

• Da gi otkrie i zapoznae osnovnite faktori na rizik vo

nastanuvaweto na деменција i koristi soodveten tretman (medikamenti,, higieno-

dietetski re`im)

11. Содржина на предметната програма:

Теоретска настава:

• Definicija, klasifikacija, patoanatomija, patofiziologija na деменција

• Klini~ka slika i dijagnostika (osnovni principi na KTM/МРИ) na деменција

• Rizik faktori za pojava на деменција

• Priod na bolen so деменција

• Op{ti i specifi~ni принципи/merki vo tretmanot na деменција

• Tretman na деменција

Prakti~na nastava:

• Оbrabotka na bolen so деменција (anamneza i nevrolo{ki status)

• Пrezentacija na slu~ai i zaedni~ka diskusija

• Сamostojna prezentacija na slu~aj

• Мo`nost za kviz odgovori (so KTM naodi, kazusi, primeri)

12. Методи на учење:

Predavawa i diskusii, ve`bi/rabotilnici, praksa

13. Вкупен расположив фонд на време 30

14. Распределба на распложивото време 15 часа предавања, вежби, семинари

15 часа домашно учење

15. Форми на наставните

активности

15.1 Предавања-теоретска

настава

5 часови

15.2 Вежби,

семинари,

тимска работа

Вежби 5 часови

Семинари/тимска работа 5

часови

16. Други форми на

активности

16.1 Проектни задачи часови

16.2 Самостојни задачи часови

16.3 Домашно учење 15 часови

17. Начин на оценување бодови

17.1 Тестови мин.-макс.

Завршен испит мин.-макс.

Усмен дел бодови 15 - 25

17.2 Семинарска работа/проект

(презентација: писмена и

усна)

мин.-макс

Семинарска rabotа бодови 25 - 35

17.3 Активно учество мин.-макс.

Теоретска настава бодови 10 - 20

Практична настава бодови 10 - 20

18. Критериуми за

оценување

(бодови/оценка)

до 59 бода 5 (пет) Ф

од 60 до 68 бода 6 (шест) Е

од 69 до 76 бода 7 (седум) Д

од 77 до 84 бода 8 (осум) Ц

од 85 до 92 бода 9 (девет) Б

од 93 до100 бода 10 (десет) А

19. Услов за потпис и

полагање на завршен

испит

Условувачки критериуми:

За да добие потпис студентот е потребно да ја посетува

теоретската, практичната настава и семинарите и да освои

минимум бодови

За да пристапи на завршен испит студентот треба да

изработи семинарски труд во писмена форма и да изработи

power point презентација.

Оценката за предметот се формира според табелата на

оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите

активности, континуираните проверки и завршниот испит.

20. Јазик на кој се изведува

наставата

Македонски

21. Метод на следење на

квалитетот на наставата

Студенска анонимна евалуација за предметот и

наставниците и соработниците кои учествуваат во

изведувањето на наставата

22. Литература

22.1

Задолжителна литература

Р.бр Автор Наслов Издавач Година

1 Dragan Pavlovic;

Aleksandra

Pavlovic

Demencije:

Nevropsihijatriski

simptomi

Orion Art 2014

2 SpomenkaTomek-

Roksandic;

Ninoslav Mimica;

Marija Kusan Jukic

Alzhaimerova bolest i

druge demencije:

Rano otkrivanje I

zastita zdravlja

Medicinski fakultet

Sveuciliste Zagreb

2016

3 Natasa Klepac;

Fran Borovecki

Praktican pristup

bolesniku s

demencijom

(Frontotemporalna

demencija

iAlzheimerova

bolest)

Medicinski fakultet

Sveuciliste Zagreb

2016

4

5

22.2

Дополнителна литература

Р.бр Автор Наслов Издавач Година

1 CD i drugi

materijali vo

elektronska

forma za ve`bi

2