Изборни предмети за катедрата.
Општа медицина
Превенција на цереброваскуларен инсулт - Ред. проф. д-р Наталија Долненец Банева
Деменција – како да се препознае - Ред. проф. д-р Наталија Долненец Банева
Главоболки, мигрени и други болни синдроми - Ред. проф. д-р Арбен Таравари
Екстрапирамидни заболувања - Ред. проф. д-р Игор Петров
Епилептични синдроми – дијагноза, третман и прогноза
Современ тераписки пристап во менаџирањето на епилепсиите
Цереброваскуларни заболувања: етиологија, патофизиолошки механизми, фактори на ризик, класификација, современа дијагностика и третман - Ред. проф. д-р Анита Арсовска
Епилепсии: етиологија, патофизиолошки механизми, фактори на ризик, класификација, современа дијагностика и третман - Ред. проф. д-р Емилија Цветковска
1. Наслов на наставниот предмет ПРЕВЕНЦИЈА НА
ЦЕРЕБРОВАСКУЛАРЕН ИНСУЛТ
2. Код МЕД -И-49
3. Студиска програма Општа медицина
4. Организатор на студиската
програма (единица, односно
институт, катедра, оддел)
УКИМ-Медицински факултет
Катедра по неврологија
5. Степен на образование (прв
односно втор циклус)
Интегриран циклус
6. Академска година/семестар Четврта/VII
I
7. Број на ЕКТС
кредити
1
8. Наставник Проф.д-р Наталија Долненец Банева
9. Предуслови за запишување на
предметот потпис од предметот Неврологија
10. Цели на предметната програма (компетенции):
• Да ги препознава карактеристиките на ЦВИ
• Да нарави разлика меѓу одделните типови на ЦВИ
• Да го детектира ЦВИ со помош на КТМ
• Да ги открие и запознае основните фактори на ризик во
настанувањето на ЦВИ и користи соодветен третман (медикаменти,
исхрана, хигиено-диететски режим) во нивната примарна и секундарна превенција
11. Содржина на предметната програма:
Теоретска настава:
• Дефиниција, класификација, патоанатомија, патофизиологија на
ЦВИ
• Клиничка слика и дијагностика (основни принципи на КТМ) на ЦВИ
• Ризик фактори за појава на ЦВИ
• Приод на болен со ЦВИ
• Општи и специфични мерки во третманот на ЦВИ
• Третман на ЦВИ
• Примарна и секундарна превенција
Практична настава:
• обработка на болен со ЦВИ(анамнеза и невролошки статус)
• реализирање и интерпретација на КТМ наоди
• презентација на случаи и заедничка дискусија
• самостојна презентација на случај
• можност за квиз одговори (со КТМ наоди, казуси, примери)
12. Методи на учење:
Предавања и дискусии, вежби/работилници, пракса
13. Вкупен расположив фонд на време 30 часови
14. Распределба на распложивото време 15 часови предавањa, вежби, семинари
15 часови домашно учење
15. Форми на наставните
активности
15.1 Предавања-
теоретска настава
5 часови
15.2 Вежби,
семинари,
тимска работа
Вежби 5 часови
Семинари 5 часови
16. Други форми на
активности
16.1 Проектни задачи часови
16.2 Самостојни задачи часови
16.3 Домашно учење 15 часови
17. Начин на оценување бодови
17.1 Тестови мин.-макс.
Завршен испит мин.-макс.
Усмен дел бодови 15 - 25
17.2 Семинарска
работа/проект
(презентација: писмена и
усна)
мин.-макс
Семинарска работа бодови 25 - 35
17.3 Активно учество мин.-макс.
Теоретска настава бодови 10 - 20
Практична настава бодови 10 - 20
18. Критериуми за
оценување
(бодови/оценка)
до 59 бода 5 (пет) Ф
од 60 до 68 бода 6 (шест) Е
од 69 до 76 бода 7 (седум) Д
од 77 до 84 бода 8 (осум) Ц
од 85 до 92 бода 9 (девет) Б
од 93 до100 бода 10 (десет) А
19. Услов за потпис и
полагање на завршен
испит
Условувачки критериуми:
За да добие потпис студентот е потребно да ја посетува
теоретската, практичната настава и семинарите и да
освои минимум бодови
За да пристапи на завршен испит студентот треба да
изработи семинарски труд во писмена форма и да
изработи power point презентација.
Оценката за предметот се формира според табелата на
оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите
активности, континуираните проверки и завршниот
испит.
20. Јазик на кој се изведува
наставата
Македонски
21. Метод на следење на
квалитетот на наставата
Студенска анонимна евалуација за предметот и
наставниците и соработниците кои учествуваат во
изведувањето на наставата
22. Литература
22.1
Задолжителна литература
Р.бр Автор Наслов Издавач Година
1 П.Пемов Цереброваскуларн
и болести
Култура 2004
22.2 Дополнителна литература
Р.бр Автор Наслов Издавач Година
1 ЦД и други
материјали во
електр.форма за
вежби
1. Наслов на наставниот предмет DEMENCIJA-KAKO DA SE
PREPOZNAE
2. Код MED -I-126
3. Студиска програма Општа медицина
4. Организатор на студиската програма
(единица, односно институт, катедра,
оддел)
УКИМ-Медицински факултет
Катедра по неврологија
5. Степен на образование (прв односно
втор циклус)
Интегриран циклус
6. Академска година/семестар Четврта
(VIII)
7. Број на ЕКТС
кредити
1
8. Наставник Prof.d-r Natalija Dolnenec-Baneva
9. Предуслови за запишување на
предметот Dobien potpis od неврологија
10. Цели на предметната програма (компетенции):
• Da gi prepoznava karakteristikite na деменција
• Da naravi razlika me|u oddelnite tipovi na деменција
• Da detektira деменција со помош на клиничка слика, невропсихолошки тестови
• Da gi otkrie i zapoznae osnovnite faktori na rizik vo
nastanuvaweto na деменција i koristi soodveten tretman (medikamenti,, higieno-
dietetski re`im)
11. Содржина на предметната програма:
Теоретска настава:
• Definicija, klasifikacija, patoanatomija, patofiziologija na деменција
• Klini~ka slika i dijagnostika (osnovni principi na KTM/МРИ) na деменција
• Rizik faktori za pojava на деменција
• Priod na bolen so деменција
• Op{ti i specifi~ni принципи/merki vo tretmanot na деменција
• Tretman na деменција
Prakti~na nastava:
• Оbrabotka na bolen so деменција (anamneza i nevrolo{ki status)
• Пrezentacija na slu~ai i zaedni~ka diskusija
• Сamostojna prezentacija na slu~aj
• Мo`nost za kviz odgovori (so KTM naodi, kazusi, primeri)
12. Методи на учење:
Predavawa i diskusii, ve`bi/rabotilnici, praksa
13. Вкупен расположив фонд на време 30
14. Распределба на распложивото време 15 часа предавања, вежби, семинари
15 часа домашно учење
15. Форми на наставните
активности
15.1 Предавања-теоретска
настава
5 часови
15.2 Вежби,
семинари,
тимска работа
Вежби 5 часови
Семинари/тимска работа 5
часови
16. Други форми на
активности
16.1 Проектни задачи часови
16.2 Самостојни задачи часови
16.3 Домашно учење 15 часови
17. Начин на оценување бодови
17.1 Тестови мин.-макс.
Завршен испит мин.-макс.
Усмен дел бодови 15 - 25
17.2 Семинарска работа/проект
(презентација: писмена и
усна)
мин.-макс
Семинарска rabotа бодови 25 - 35
17.3 Активно учество мин.-макс.
Теоретска настава бодови 10 - 20
Практична настава бодови 10 - 20
18. Критериуми за
оценување
(бодови/оценка)
до 59 бода 5 (пет) Ф
од 60 до 68 бода 6 (шест) Е
од 69 до 76 бода 7 (седум) Д
од 77 до 84 бода 8 (осум) Ц
од 85 до 92 бода 9 (девет) Б
од 93 до100 бода 10 (десет) А
19. Услов за потпис и
полагање на завршен
испит
Условувачки критериуми:
За да добие потпис студентот е потребно да ја посетува
теоретската, практичната настава и семинарите и да освои
минимум бодови
За да пристапи на завршен испит студентот треба да
изработи семинарски труд во писмена форма и да изработи
power point презентација.
Оценката за предметот се формира според табелата на
оценки, а врз основа на збирот на бодовите од сите
активности, континуираните проверки и завршниот испит.
20. Јазик на кој се изведува
наставата
Македонски
21. Метод на следење на
квалитетот на наставата
Студенска анонимна евалуација за предметот и
наставниците и соработниците кои учествуваат во
изведувањето на наставата
22. Литература
22.1
Задолжителна литература
Р.бр Автор Наслов Издавач Година
1 Dragan Pavlovic;
Aleksandra
Pavlovic
Demencije:
Nevropsihijatriski
simptomi
Orion Art 2014
2 SpomenkaTomek-
Roksandic;
Ninoslav Mimica;
Marija Kusan Jukic
Alzhaimerova bolest i
druge demencije:
Rano otkrivanje I
zastita zdravlja
Medicinski fakultet
Sveuciliste Zagreb
2016
3 Natasa Klepac;
Fran Borovecki
Praktican pristup
bolesniku s
demencijom
(Frontotemporalna
demencija
iAlzheimerova
bolest)
Medicinski fakultet
Sveuciliste Zagreb
2016
4
5
22.2
Дополнителна литература
Р.бр Автор Наслов Издавач Година
1 CD i drugi
materijali vo
elektronska
forma za ve`bi
2